Logistyka sprzedaży
Logistyka sprzedaży jest obszarem obejmującym całość działań, których podstawowym celem jest dostarczenie klientowi zamawianego towaru w czasie przez niego ustalonym. W uproszczeniu można nazwać ją działem odpowiadającym za zmaksymalizowanie zysków i ograniczenie do minimum kosztów.
Podstawowe funkcje Logistyka sprzedaży
- Kontrakty i umowy
- rejestracja kontraktów i umów
- kontrakty eksportowe i krajowe
- kontrakty jednorazowe i długoterminowe (wartościowe, asortymentowe)
- kalkulacje materiałowe i kosztowe kontraktów
- przechowywanie wielojęzycznych wzorców umów kontraktowych
- tworzenie harmonogramów dostaw
- tworzenie aneksów do kontraktów
- generowanie zamówień i dyspozycji magazynowych, produkcyjnych i zaopatrzeniowych na podstawie kontraktów
- wielojęzyczność kontraktów (wydruki w wielu językach)
- wielowalutowość kontraktów
- śledzenie stopnia realizacji kontraktów
- generator raportów i zestawień
Ewidencja zamówień
- rejestracja zamówień od klientów
- generowanie harmonogramów dostaw
- generowanie rezerwacji magazynowych
- rejestracja zamówień z wykorzystaniem technologii internetowych
- kalkulacja materiałowa zamówień
- kalkulacja kosztowa zamówień
- bilansowanie zamówień
- zatwierdzanie zamówień – możliwość tworzenia ścieżek potwierdzania zamówień
- generowanie dyspozycji magazynowych
- generowanie dyspozycji produkcyjnych
- generowanie dyspozycji zakupowych
- przekazywanie danych do planów sprzedaży, planów produkcji, planów zaopatrzenia
- potwierdzanie realizacji zamówień
- przegląd zamówień
- rezerwacje produktów, półproduktów, surowców
- monitorowanie stopnia realizacji zamówień
- monitorowanie poszczególnych faz realizacji zamówienia
Plany i budżety sprzedaży
- tworzenie dowolnej ilości planów i budżetów sprzedaży dla dowolnych okresów planistycznych z uwzglednieniem struktury firmy (wydziały, oddziały), wymiarów płatnika (położenie geograficzne, hurt, detal)
- tworzenie budżetów ilościowo-wartościowych
- tworzenie planów i budżetów w oparciu o dane historyczne
- możliwość klonowania planów
- analiza planów pod kątem dowolnej kombinacji wymiarów
- edycja ilościowo-wartościowa budżetów sprzedaży
- wykresy "Z" - analiza wykonania planów budżetu sprzedaży
- analiza porównawcza długookresowych planów budżetów z planami sprzedaży